Ogólne warunki handlowe

Artykuł 1 – Definicje

W niniejszych warunkach rozumie się przez:

Okres na odstąpienie od umowy: termin, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy;

Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;

Dzień: dzień kalendarzowy;

Umowa o świadczenie usług w czasie określonym lub nieokreślonym: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, których dostawa i/lub odbiór rozłożone są w czasie;

Trwały nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w sposób umożliwiający przyszłe odczytanie i niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji.

Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość w okresie na zastanowienie się;

Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje konsumentom produkty i/lub usługi na odległość;

Umowa zawarta na odległość: umowa, w ramach której w ramach systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość zorganizowanego przez przedsiębiorcę, do momentu zawarcia umowy wykorzystuje się wyłącznie jedną lub więcej technik komunikacji na odległość;

Technika komunikacji na odległość: środek, który może być wykorzystany do zawarcia umowy, bez jednoczesnego przebywania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy

Nazwa sklepu internetowego: Zyorafashion

Adres e-mail: info@zyorafashion.pl

Numer w rejestrze handlowym: Na żądanie

Artykuł 3 – Zastosowanie

Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawartej na odległość i zamówień między przedsiębiorcą a konsumentem.

Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe z przyczyn obiektywnych, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki są dostępne u przedsiębiorcy i zostaną przesłane bezpłatnie na żądanie konsumenta w najkrótszym możliwym terminie.

Jeśli umowa na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, w drodze zmiany poprzedniego punktu i przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł go w prosty sposób zapisać na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to możliwe w rozsądny sposób, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami drogą elektroniczną oraz że na żądanie konsumenta zostaną one przesłane drogą elektroniczną lub w inny sposób bezpłatnie.

W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie również szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, zastosowanie mają odpowiednio ustępy drugi i trzeci, a w przypadku sprzecznych warunków ogólnych konsument może zawsze powołać się na te, które są dla niego najbardziej funkcjonalne.

Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków w dowolnym momencie stanie się całkowicie lub częściowo nieważne lub zostanie unieważnione, umowa i niniejsze warunki pozostają w mocy, a dane postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione postanowieniem, które w jak największym stopniu odzwierciedla sens pierwotnego postanowienia.

Sytuacje, które nie zostały uregulowane w niniejszych ogólnych warunkach, należy oceniać „zgodnie z duchem” niniejszych ogólnych warunków.

Niejasności dotyczące interpretacji treści jednego lub kilku postanowień naszych warunków należy interpretować „zgodnie z duchem” niniejszych ogólnych warunków.

Artykuł 4 – Oferta

Jeśli oferta ma ograniczony okres ważności lub podlega warunkom, zostanie to wyraźnie zaznaczone w ofercie.

Oferta nie jest wiążąca. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.

Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco obszerny, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeśli przedsiębiorca korzysta z ilustracji, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za oczywiste pomyłki lub błędy w ofercie.

Wszystkie zdjęcia, specyfikacje i dane zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.

Zdjęcia produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory są dokładnie identyczne z rzeczywistymi kolorami produktów.

Każda oferta zawiera określone informacje, które jasno przedstawiają konsumentowi prawa i obowiązki związane z przyjęciem oferty. Dotyczy to w szczególności:

ceny wraz z podatkami;

ewentualnych kosztów wysyłki;

sposobu zawarcia umowy i czynności niezbędnych do tego celu;

stosowania lub niestosowania prawa do odstąpienia od umowy;

sposób płatności, dostawy i wykonania umowy;

termin ważności oferty lub termin, w którym przedsiębiorca ustala cenę;

wysokość opłaty za komunikację na odległość, jeżeli koszty korzystania z techniki komunikacji na odległość są obliczane na innej podstawie niż standardowa opłata podstawowa za wykorzystywany środek komunikacji;

czy umowa zostanie zarchiwizowana po jej zawarciu, a jeśli tak, to w jaki sposób konsument może ją sprawdzić;

sposób, w jaki konsument może przed zawarciem umowy sprawdzić dane przewidziane w umowie i w razie potrzeby je poprawić;

ewentualne inne języki, w których oprócz języka niderlandzkiego można zawrzeć umowę;

kodeksy postępowania, do których przestrzegania zobowiązał się przedsiębiorca, oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami postępowania drogą elektroniczną; nl

minimalny czas trwania umowy zawartej na odległość w przypadku transakcji długoterminowej.

Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaje materiałów.

Artykuł 5 – Umowa

Z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, umowa zostaje zawarta w momencie przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia określonych w niej warunków.

Jeśli konsument złożył ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza drogą elektroniczną otrzymanie akceptacji oferty. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi otrzymania tej akceptacji, konsument może odstąpić od umowy.

W przypadku zawarcia umowy drogą elektroniczną przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przekazywania danych i zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeśli konsument ma możliwość dokonywania płatności elektronicznych, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki bezpieczeństwa.

Przedsiębiorca może – w ramach prawnych – zapoznać się z informacjami dotyczącymi zdolności konsumenta do wywiązania się z zobowiązań płatniczych, a także wszystkimi faktami i czynnikami, które mają znaczenie dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeśli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, ma prawo podjąć uzasadnioną decyzję o odrzuceniu wniosku lub nałożeniu specjalnych warunków na realizację umowy.

Wraz z produktem lub usługą przedsiębiorca przekaże konsumentowi następujące informacje w formie umożliwiającej konsumentowi ich zapisanie w przystępny sposób na trwałym nośniku danych:

adres siedziby przedsiębiorcy, pod którym konsument może zgłaszać reklamacje;
warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, lub wyraźną informację o niejasności prawa do odstąpienia od umowy;
informacje o gwarancjach i istniejących usługach posprzedażowych;
dane zawarte w art. 4 ust. 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca przekazał już te dane konsumentowi przed wykonaniem umowy;
wymogi dotyczące wypowiedzenia umowy, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż jeden rok lub na czas nieokreślony.

W przypadku transakcji długoterminowej różni się ona od poprzedniej, ale ma zastosowanie tylko do pierwszej dostawy.

Każda umowa jest zawierana pod warunkiem zawieszającym wystarczającej dostępności danych produktów.

Artykuł 6 – Prawo do odstąpienia od umowy

Przy zakupie produktów konsument ma możliwość rozwiązania umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Termin ten rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub wcześniej wyznaczonego przez konsumenta i znanego przedsiębiorcy przedstawiciela.

W okresie odstąpienia od umowy konsument będzie obchodził się z produktem i opakowaniem w sposób ostrożny. Produkt będzie rozpakowywał lub używał tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do oceny, czy chce go zatrzymać. Jeśli skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, zwróci przedsiębiorcy produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i – o ile jest to racjonalnie możliwe – w oryginalnym stanie i opakowaniu, zgodnie z instrukcjami przedsiębiorcy.

Jeśli konsument chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, jest zobowiązany do poinformowania o tym przedsiębiorcy w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Konsument może to zrobić za pomocą pisemnego zawiadomienia/e-maila. Po skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy konsument jest zobowiązany do zwrotu produktu w ciągu 14 dni. Konsument musi udowodnić, że dostarczone towary zostały zwrócone w terminie, na przykład za pomocą dowodu wysyłki.

Jeśli po upływie długich terminów określonych w ust. 2 i 3 klient nie skorzystał w pełni z prawa do odstąpienia od umowy lub nie zwrócił produktu przedsiębiorcy, zakup staje się faktem.

Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy

Jeśli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, koszty zwrotu produktów ponosi konsument.

Jeśli konsument dokonał płatności, przedsiębiorca zwróci tę kwotę tak szybko, jak to możliwe, ale nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Warunkiem jest otrzymanie produktu przez sklep internetowy lub przedstawienie jednoznacznego dowodu całkowitego zwrotu.

 

Artykuł 8 – Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy

1. Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do produktów opisanych w ust. 2 i 3. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy ma zastosowanie tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie zaznaczył to w ofercie, tymczasowo przed zawarciem umowy.
2. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe wyłącznie w przypadku produktów:
1. które zostały wykonane przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacjami konsumenta;
2. które mają charakter osobisty;
3. które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone;
4. które mogą ulec szybkiemu zepsuciu lub starzeniu się;
5. których cena jest uzależniona od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
6. w przypadku pojedynczych gazet i czasopism;
7. w przypadku nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta.
8. w przypadku produktów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta.

Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w przypadku usług:

  1. dotyczących zakwaterowania, transportu, usług restauracyjnych lub spędzania wolnego czasu w określonym terminie lub w określonym okresie;
    2. których świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. dotyczących zakładów i loterii

Artykuł 9 – Cena

W okresie ważności oferty ceny produktów i/lub usług nie ulegają podwyższeniu, z wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmian stawek podatku VAT.

Zgodnie z poprzednim punktem przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny są uzależnione od wahań na rynku finansowym i na które przedsiębiorca nie ma wpływu, po zmiennych cenach. Ta zależność od wahań oraz fakt, że ceny komponentów są cenami orientacyjnymi, są podane w ofercie.

Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów lub regulacji prawnych.

Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca zastrzegł to w umowie i:

1. wynika to z przepisów ustawowych lub postanowień; z
2. konsument ma prawo wypowiedzieć umowę ze skutkiem od dnia, w którym podwyżka cen wchodzi w życie.

Ceny produktów lub usług podane w ofercie zawierają podatek VAT.

Wszystkie ceny podane są z zastrzeżeniem błędów drukarskich i typograficznych. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki błędów drukarskich i typograficznych. W przypadku błędów drukarskich i typograficznych przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu zgodnie z błędną ceną.

Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja

Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami funkcjonalnymi zawartymi w ofercie, wystarczającymi wymogami dotyczącymi solidności i/lub użyteczności oraz przepisami prawnymi i/lub przepisami rządowymi obowiązującymi w dniu zawarcia umowy. W przypadku ulepszeń przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do użytku innego niż normalne.

Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie ma wpływu na prawa ustawowe i nie wyłącza roszczeń, które konsument może dochodzić od przedsiębiorcy na podstawie konfliktu.

Ewentualne wady lub błędnie dostarczone produkty należy zgłaszać przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14 dni od dostawy. Zwrot produktów powinien nastąpić w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.

Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada okresowi gwarancji fabrycznej. Przedsiębiorca nie ponosi jednak odpowiedzialności za pośrednią przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za ewentualne pośrednie szkody wynikające z użytkowania produktów.

Gwarancja nie ma zastosowania, jeśli:

Konsument samodzielnie poddał dostarczone produkty głębokiej obróbce i/lub przeróbce lub zlecił ich naprawę i/lub przeróbkę osobom trzecim;

Dostarczone produkty były użytkowane w nienormalnych warunkach, były użytkowane w sposób niedbały lub niezgodny z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub instrukcjami na opakowaniu;

Wadliwość wynika w całości lub w części z przepisów, które rząd ustanowił lub ustanowi w odniesieniu do charakteru jakości zastosowanych materiałów.

Artykuł 11 – Dostawa i realizacja

Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty.

Miejscem dostawy jest adres podany przez konsumenta firmie.

Zgodnie z postanowieniami artykułu 4 niniejszych ogólnych warunków, firma zrealizuje przyjęte zamówienia w najkrótszym możliwym terminie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument wyraził zgodę na wybrany termin dostawy. W przypadku opóźnienia dostawy lub niemożności realizacji zamówienia lub jego części, konsument otrzyma powiadomienie najpóźniej w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo do bezkosztowego rozwiązania umowy i ewentualnego odszkodowania.

W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z poprzednim punktem przedsiębiorca zwróci kwotę, którą konsument zapłacił jak najszybciej, ale najpóźniej w ciągu 14 dni od rozwiązania umowy.

Jeśli dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, przedsiębiorca dołoży starań, aby udostępnić produkt zastępczy. Najpóźniej w momencie dostawy zostanie w możliwy i zaskakujący sposób poinformowany o dostarczeniu produktu zastępczego. W przypadku produktów zastępczych prawo do odstąpienia od umowy nie wygasa. Koszty ewentualnego zwrotu ponosi przedsiębiorca.

Ryzyko uszkodzenia i/lub zaginięcia produktów ponosi przedsiębiorca do momentu dostarczenia ich konsumentowi przez wyznaczonego wcześniej i znanego przedsiębiorcy przedstawiciela, chyba że wyraźnie wybrano inaczej.

Artykuł 12 – Transakcje długoterminowe: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie

Wypowiedzenie

Konsument może w dowolnym momencie wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony, która ogranicza się do regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem odpowiednich zasad dotyczących wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc.

Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony, która dotyczy regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w dowolnym momencie przed upływem określonego terminu, z zachowaniem odpowiednich zasad dotyczących wypowiedzenia i z zachowaniem dziesięciodniowego okresu wypowiedzenia.

Konsument może zawrzeć umowy sprzeczne z poprzednimi paragrafami:

w dowolnym momencie i nie być ograniczonym do wypowiedzenia w określonym terminie lub w określonym okresie;

wypowiedzieć umowę w taki sam sposób, w jaki została zawarta;

zawsze wypowiedzieć umowę z takim samym okresem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie.

Przedłużenie

Umowa zawarta na czas określony, dotycząca regularnych dostaw produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może być przedłużana lub odnawiana milcząco na czas określony.

W przypadku poprzedniego ustępu umowa zawarta na czas określony, która dotyczy regularnej dostawy dzienników, tygodników i czasopism, może zostać przedłużona w sposób dorozumiany na czas określony maksymalnie trzech miesięcy, jeżeli konsument może wypowiedzieć przedłużoną umowę przed końcem okresu przedłużenia z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego dziesięć jeden miesiąc.

Umowa zawarta na czas określony, która ogranicza się do regularnego dostarczania produktów lub usług, może zostać przedłużona milcząco na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z zachowaniem dziesięciodniowego okresu wypowiedzenia, a w przypadku umowy dotyczącej regularnego, ale rzadziej niż raz w miesiącu, dostawy gazet codziennych, tygodników i czasopism.

Umowa o ograniczonym czasie trwania dotycząca regularnej dostawy gazet codziennych, tygodników i czasopism w celach zapoznawczych (abonament próbny lub zapoznawczy) nie jest przedłużana milcząco i w większości przypadków wygasa automatycznie po upływie okresu próbnego lub zapoznawczego.

Czas trwania

Jeśli umowa ma czas trwania dłuższy niż rok, konsument może po upływie roku wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie dziesięć dni, chyba że zasady słuszności i sprawiedliwości sprzeciwiają się wypowiedzeniu przed upływem łącznego czasu trwania.

Artykuł 13 – Płatność

O ile nie postanowiono inaczej, kwoty należne od konsumenta należy uiścić w ciągu 7 dni roboczych od upływu terminu na odstąpienie od umowy, o którym mowa w art. 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usługi, termin ten rozpoczyna się po otrzymaniu przez konsumenta potwierdzenia umowy.

Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłaszać przedsiębiorcy wszelkie płatności pośrednie.

W przypadku braku płatności ze strony konsumenta przedsiębiorca zachowuje ograniczenia prawne i ma prawo do naliczenia konsumentowi z góry zautomatyzowanych kosztów redukcyjnych.

Artykuł 14 – Procedura reklamacyjna

ocedura reklamacyjnaReklamacje dotyczące wykonania umowy należy zgłaszać przedsiębiorcy w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia przez konsumenta nieprawidłowości, w formie kompletnej i jasnej.

Skargi złożone przedsiębiorcy zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeśli rozpatrzenie skargi wymaga przewidywalnego czasu, przedsiębiorca w terminie 14 dni potwierdzi jej otrzymanie i poinformuje konsumenta, kiedy może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.

Jeśli skarga nie może zostać rozstrzygnięta w drodze porozumienia, podlega ona rozstrzygnięciu w ramach postępowania sporowego.

Skarga nie zwalnia przedsiębiorcy z jego zobowiązań, chyba że przedsiębiorca stwierdzi inaczej na piśmie.

Jeśli skarga zostanie uznana przez przedsiębiorcę za zasadną, przedsiębiorca według własnego uznania bezpłatnie wymieni lub naprawi dostarczone produkty.